Świeża czerwona Papryka Piquillo

Papryka w diecie śródziemnomorskiej. Dlaczego jest tak ważna i ceniona?

Papryka jest jednym z głównych składników kuchni śródziemnomorskiej, szczególnie latem. Surowa lub gotowana, na oba sposoby jest pyszna; w przystawkach lub daniach głównych,  z rybami lub z mięsem. Jest to warzywo uniwersalne i pasuje do wszystkiego.

Dieta śródziemnomorska jest znana ze licznych korzyści dla naszego zdrowia. Jak powszechnie wiadomo, rośliny strączkowe i warzywa stanowią podstawę wielu dań; papryka w nich stosowana może być czerwona, zielona, żółta, łagodna, czy też pikantna … według gustów i upodobań. Papryka jest jednym z najbardziej popularnych warzyw, dzieki swojemu smakowi, wartościom odżywczym i właściwościom zdrowotnym. Kluczem do tego przekonania się do jej wyjatkowych zalet jest podstawowa wiedza o roli papryki w diecie śródziemnomorskiej i dlaczego tak bardzo ją cenimy.. Pozwólcie nam wyjaśnić kilka kwestii, na ten temat. Może znajdziecie coś interesujacego, na co wcześniej nie zwróciliście uwagi.

1. Papryka jest bogata w witaminy: A, C, D, E, K, i te z grupy B, ale zawiera również potas, wapń i magnez; ma niewielka ilość węglowodanów i sporo błonnika. Jak widać ta skromna roślina może mieć korzystne znaczenie dla naszego sposobu odżywiania.

2. Korzyści zdrowotne wynikajace ze spożywania papryki

  • Zmniejsza ryzyko chorób sercowo-naczyniowych,
  • Ma właściwości przeciwnowotworowe,
  • Pomoga w zwalczaniu problemów reumatycznych,
  • Wpływa na obniżenie poziomu cholesterolu,
  • Jest naturalnym środkiem łagodzącym kwasotę,
  • Uaktywnia korzystne enzymy wspomagające detoksykację organizmu; generalnie pozwala na zwalczanie wolnych rodników.
  • Niezależnie od funkcji prewencyjnej, odgrywa ważną rolę jako czynnik stymulujący w procesach trawienia, eliminując płyny z organizmu.
  • Ma również właściwości karminowe; efektywnie uczestniczy w zmniejszaniu flatulencji i wzdęć.

3. Wpływa na nasz nastrój! Tak, chociaż nie będziecie w to wierzyć, pomoga osiagnąć lepszy nastrój i zwiększyć naszą kreatywność. Dzięki swojej mocy stymulującej pozytywne nastawienie do życia, wyzwala wiekszą aktywność w pracy, lub w nauce.

Papryka Piquillo konserwowa

Papryka Piquillo konserwowa

Właśnie dlatego ten niedoceniany składnik codziennej diety jest szczególnie zalecany dla osób, których styl życia wymaga dużego wysiłku fizycznego lub umysłowego.  

Kolor, kształt i rodzaj papryki, którą zamierzamy spożywać, nie ma większego znaczenia. Najważniejsze jest wiedzieć, jakie są jej dobroczynne właściwości przy stosowaniu zdrowej i zrównoważonej diety śródziemnomorskiej. 

Jeśli po przeczytaniu całego artykułu, macie zamiar zadbać o swoje zdrowie, jedząc regularnie paprykę, proponujemy zacząć od wprowadzonej niedawno do sprzedaży online w Jamonarium – Papryki Piquillo w szklanym słoju 190 gr. marki Marzo.

Publicado en dieta śródziemnomorska, Jamonarium, kuchnia tradycyjna, online, papryka czerwona, papryka Piquillo, Szynka z Hiszpanii, warzywa, witaminy y etiquetado , , , , , , , .